TÁMOP-3.3.14.A-12/1-2013-0098  pályázati ismertető

TÁMOP-3.3.14.A-12/1-2013-0098  "Hazai és nemzetközi testvériskolai kapcsolatok kialakítása"

"A legszebb híd a folyó nélkül mondd mit ér - identitástudat erősítése"

A program keretében egy közösen kiválasztott és felépített téma kapcsán alakult ki az együttműködés a programban résztvevő iskoláink között. A nemzeti identitástudat egy kapaszkodó a tanulók számára, hogy megismerve hagyományaikat, saját tapasztalataikat bővítsék. Törődjenek szülőföldjük hagyományaival, és tegyenek is valamit a hagyományok ápolása érdekében. Így nagyobb biztonsággal igazodnak el a világban. A projekt során a természetismeret és a rajz  tantárgyi fejlesztés keretében heti rendszerességgel délutáni foglalkozásokon ismerkednek meg tanulóink szűkebb környezetünk és megyénk környezeti értékeivel, településünk művészettörténetével hagyományaival. Iskolán kívüli tanulmányi, kulturális és szabadidős programjaink helyi kötődésűek. Minden programot úgy szervezünk, hogy egy elméleti felkészülést egy gyakorlati foglalkozás, terepgyakorlat kövesse.

 

PÁLYÁZAT MEGVALÓSÍTÁSI FOLYAMAT   


2014. Február

A programunk mottója: "Bennem van a világ - a világ én vagyok!" Miután mindenki elmondta mit ért ez alatt, milyen gondolatok ébrednek benne ennek hallatán, egy logó megtervezésére vállalkozott. A legötletesebbnek és leginkább a mottóhoz illő alkotást szavazzuk meg az egyen pólónk elkészítéséhez.
 



... február ...

Internet segítségével felkutattuk és katalogizáltuk városunk elismert képzőművészeit.
 


... február ...

Még ebben a hónapban egy kiállítást is sikerült megtekintenünk és az alkotóval személyesen is találkozhattunk műhelyében. Itt elmutatta és elmagyarázta nekünk, hogyan készíti el remekműveit, amelyek már sok lakást és otthont díszítenek.
 



2014. március

Városunkban sok szép régi épület fellelhető még. Egy kellemes délután alkalmával a belvárost ilyen szempont szerint feltérképeztük. Fényképeket készítettünk a régi épületekről, majd későbbi alkalommal grafikai technikával próbáltuk azokat lerajzolni.

 



... március ...

Márciusban a régi mesterségek megismerésével foglalkoztunk leginkább. Ki is próbálhattuk, mennyire vagyunk ügyesek a kosárfonásban, gyöngyfűzésben, papírszövésben. Lehetőségünk volt egy gyöngyfűző mestert munkája közben megnéznünk. Egy-pár egyszerű trükköt megmutatva segített nekünk ezt a technikát alapszinten elsajátítani.

 



2014. április

A jó idő beköszöntével már sokat foglalkoztunk a természettel, több foglalkozást is az iskola falain kívül tartottunk meg. Beszélgettünk arról is mit jelent valakinek az öröm, vagy bánat. Miután elkészítettük iskolánk környékének nagyított térképét, megkerestük azokat a területeket környezetünkben melyek örömet vagy esetleg bánatot okoznak nekünk. Ezekről készített fotókat később el is helyezzük ezen a térképen.

 


... április ...

Nyíregyháza egyik büszkesége a Tuzson János Botanikus kert. Megismertük kialakulásának, fejlődésének történetét, részletesen foglalkoztunk a védett növényritkaságaival. Rajzokat készítettünk a leginkább megtetszett virágokról.

 



2014. május

Ez a hónap már ténylegesen csak a természetvédelemről szólt.
Véleménykutatást végeztünk a város lakói között (112 megkérdezett járókelő) a környezetvédelem fontosságáról.

 



... május ...

"Tudományosan" is megismertük a természetvédelem területi egységeinek meghatározását, felosztásait. Magyarországon hol, milyen területek védettek. Szűkebb környezetünkben (megye, város) hol vannak ilyenek.

 




... május ...

Tettünkkel is bizonyítottuk, hogy számunkra fontos környezetünk szépsége, védelme. "Nagytakarítást" végeztünk az iskolaudvar virágos kertjében.

 


... május ...

Egy délután felkerekedtünk és ellátogattunk a Botanikus kertbe. Testközelből láthattuk azokat a védett és messziről idehozott növényeket, melyeket eddig képekről ismertünk meg. Az elméleti tudásunkat a gyakorlatban is kipróbálhattuk.

 


... május ...

Ugyan ezt az utat jártuk be Nyíregyháza egyik védett területének megismerése során is. Az Oláh-rét is sok érdekes és ritka növény-és állatfajainak ad otthont. Terepgyakorlaton vehettünk részt, mely élményekben teli gazdag délutánt jelentett számunkra.
 




... május ...

A testvériskolai kapcsolat egy háromnapos személyes találkozóval vette kezdetét. A testvériskolát, Balmazújvárost és környékét ismerhettük meg. Sok érdekes program és látnivaló tette emlékezetessé ezeket az együtt töltött napokat. Baráti kapcsolatok is kialakultak a testvériskola tanulói és közöttünk. Az általunk készített kis ajándékkal köszöntük meg a vendéglátást.

 

A személyes találkozó programjai, Balmazújváros  -  2014. május 23-24-25.

1. nap
09:30  Indulás autóbusszal Nyíregyházáról
11:00  Ismerkedés, bemutató előadás az iskoláról
12:00  Ebéd az iskolában
13:00  Csapatépítő tréning drámajátékokkal. Számháború a Kadarcsban
15:00  Közös pünkösdi király és királyné választása, játék az iskolában
18:00  Szállás elfoglalása a Pötyi Szállóban, pizzavacsora
 

2. nap
08:00  Reggeli
09:00  Lovas szekérrel a Keleti-főcsatornához
10:00  Slambuc főzés 
13:00  Lovas szekérrel a városba
14:00  Ebéd a Kerekes Panzió és Étteremben
15:00  Készülődés a gálaműsorra
17:30  Iskolánk alsó tagozatosainak gálaműsora
20:00  Vacsora a Kerekes Panzió és Étteremben
 

3. nap
08:00  Reggeli
09:00  Íjászat, tradicionális harcművészet, bemutatók, csapatversenyek, nyeremények, kézműveskedés 
14:00  Ebéd a Kerekes Panzió és Étteremben
15:00  Séta a Kadarcsban - emlékkő letétel
16:00  Utazás busszal vissza Nyíregyházára
 
 
 


... májius ...

A nyíregyházi Állatbarát Alapítvány fenntartásában működő állatotthon kis lakóit is meglátogattuk. Előadást hallgattunk az állatvédelem 7 szabályáról. Az otthon kutyái közül többet is elvittünk egy kis sétára, melyet nagyon élveztek ők is és mi is.
 


2014. augusztus

A testvériskolai pályázat keretében a nyíregyházi és a balmazújvárosi diákok 2014. augusztus 18-21-ig közös táborozáson vettek részt a Hortobágyon. A négy nap alatt megismerkedtek a Hortobágy élővilágával és pásztoréletével. Részt vettek a hortobágyi hídi vásáron és a debreceni virágkarneválon. Igazi nyári hangulatot nyújtott a balmazújvárosi élményfürdőben eltöltött délután is.

 



 
TÁMOP-3.3.14.A-12/1-2013-0098 - pályázati adatok

PARTNEREK:

Balmazújvárosi Általános Iskola - Bocskai István Tagintézmény
OM azonosító: 200931
Cím: 4060 Balmazújváros, Hortobágyi út 12.
Intézmény vezetője: Molnárné Kiss Mária
Tankerület címe: Klebelsberg Intézményfenntartó Központ Balmazújvárosi Tankerülete, 4060 Balmazújváros, Veres Péter u. 12.
Tankerület képviselője: Bényei Sándor tankerületi igazgató

Nyíregyházi Móricz Zsigmond Általános Iskola
OM azonosító: 033423
Cím: 4400 Nyíregyháza, Virág u. 65.
Intézmény vezetője: Illés Zoltán Imre
Tankerület címe: Klebelsberg Intézményfenntartó Központ Nyíregyházi Tankerülete, 4400 Nyíregyháza, Országzászló tér 1.
Tankerület képviselője: Kőhegyi Edit Zsuzsanna, tankerületi igazgató

Kedvezményezett:
Klebelsberg Intézményfenntartó Központ Balmazújvárosi Tankerülete
Cím: 4060 Balmazújváros, Veres Péter u. 12.

Közreműködő szervezet:
ESZA Európai Szociális Alap Nemzeti Programirányító Iroda Társadalmi Szolgáltató Kht. (székhely: 1134 Budapest, Váci út 45.)

Támogató Hatóság:
Emberi Erőforrások Minisztériuma Humán Erőforrás Programok Irányító Hatósága
Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (székhely: 1077 Budapest, Wesselényi u. 20-22.) 
 

Pályázattal kapcsolatos dokumentumok (pdf):

Együttműködési megállapodás
Értesítés támogatói döntésről és a Támogatói Okirat kiállításának feltételeiről