TÁMOP-3.1.4-08/2 2008-0072 
Kompetencia alapú oktatás fejlesztése Nyíregyházán
Pályázat megvalósítási folyamat

Projekt indító szakmai nap - 2009.11.27.

A pályázati innováció céljait és eszközrendszerét a projekt szakmai tevékenységeit áttekintő tudatosító szakmai nap a pedagógus testület egésze és az iskolahasználók képviselői számára. Célja, hogy a program kezdetétől a pedagógus közösség egésze és az iskolahasználók tisztában legyenek a fejlesztés céljaival, irányaival a tervezett tevékenységekkel. A kompetencia alapú oktatás bevezetése című  TÁMOP-3.1.4-08/2  pályázat ismertetése 2009. november 27-én sikeresen lezajlott.


IRODALOM-BIRODALOM - mesedélután, alsó tagozatosok részére

Iskolánkban a moduláris oktatás a magyar irodalom és dráma tantárgy keretében működik. Ez folyamatos munka, melynek az egyik terméke a december 4-én megrendezett IRODALOM-BIRODALOM mesedélután, melyet a nyíregyházi Váci Mihály Művelődési Központ és Gyermekcentrum hangversenytermében tartottunk. A gyerekek a legnépszerűbb mesék közül nyolcat jelenítettek meg és adtak elő színházi keretek között. Nagyon örültünk annak, hogy sok szülő volt kíváncsi rendezvényünkre.

Főszervezők: Bakó Gáborné, Bátyiné Nagy Búza Mária

Résztvevő osztályok:  2.b, felkészítő: Szentesi Györgyné; 2.c, felkészítő: Bátyiné Nagy Búza Mária; 2.d, felkészítő: Szokolné Nagy Ágnes; 3.b, felkészítő: Lippai Gergelyné; 3.c, felkészítő: Orosz Andrea; 3.d, felkészítő: Lipcseiné Hódi Ildikó

Önálló innováció megvalósítása:   Irodalom-Birodalom modul
modul letöltése ( pdf )


Barátság

Az 5. és 6. évfolyam német nyelvi haladó csoportjai tömbösített formában tanulnak. A moduláris oktatás keretei közt dolgozzák fel az általuk választott témákat. A hagyományostól eltérő újszerű módszerek, a pár- és csoportmunka, a digitális eszközök alkalmazása, az életszerű helyzetek élményszerűvé varázsolják a nyelvtanulást és fejlesztik a gyerekek kommunikációs készségét. Szívesen és jókedvűen vesznek részt minden második héten a kétszer 3 órás nyelvi foglalkozásokon. Az elméletet gyakorlat is követi, szituációk, szerepjátékok, barkácsolás, stb.
Alles paletti, oder  című modul keretében a gyerekek megfogalmazták a "Die wahre Freundschaft"  ( Az igazi barátság ) jelentését, képeket, német nyelvű idézeteket kerestek  hozzá és szívesen álltak a fényképezőgép elé barátaikkal, barátnőikkel.

A modul megvalósítója a 6.d osztály német nyelvi haladó csoportja. Nyelvtanár: Hudák Istvánné


Palacsintát sütöttünk

Az "Isst du gern Palatschinken?" című modul alkalmazásában a gyerekek nemcsak az elméletet sajátították el, hanem a rendelkezésre álló három óra alatt a gyakorlatban is megtanulták a palacsintakészítés fortélyait.

Az iskola kiskonyhájában a lányok ügyesen kikeverték a palacsintatésztát, a fiúk pedig munkamegosztásban dolgozva megtöltötték a kisütött palacsintákat lekvárral, krémmel, kakaóval. A csoport minden tagja tevékenyen, vidáman, jó hangulatban vett részt a munkafolyamatokban. A falatozás közben megegyeztek, hogy a legközelebbi alkalomra mindenki hoz magával egy különleges és könnyű receptet, amit otthon is el lehet készíteni.

A modul megvalósítója a 6.d osztály német nyelvi haladó csoportja. Nyelvtanár: Hudák Istvánné

Guten Appetit!

JÁTÉK  HATÁROK  NÉLKÜL

Három hetet meghaladó projekt

Fő célja: a célnyelvi országok ( Egyesült Királyság, Ausztria, Németország ) kultúrájának, szokásainak, hagyományainak megismerése.
A projekt témája az országok kultúrájának sokszínűsége volt az Európai Unió keretein belül.
Iskolánk első hat évfolyama négy héten keresztül készült erre a programsorozatra.

Az első héten húsvéti szokásokról kellett gyűjtőmunkát végezni tanulóinknak. A második héten az alsósok locsolóverseket gyűjtöttek, az ötödik-hatodik osztályosok pedig az EU országainak zászlóival és fővárosaival ismerkedtek. A harmadik héten az alsós diákok húsvéti ételeket, recepteket hoztak. Az ötödik-hatodikosok híres, nevezetes épületekkel és híres emberekkel ismerkedtek a tagállamokon belül. Az utolsó héten került megrendezésre az Európai Unióról szóló vetélkedő. Az akadályversenyen interaktív tábla segítségével quiz feladatokat kaptak a résztvevő csapatok idegen nyelven ( angol, német ).

Több tantárgyi ismeretet igényelt ez a verseny: történelem, földrajz, informatika, idegen nyelv. 
Az alsós tanulók Húsvéti Kavalkád keretében húsvéti tojásokat kerestek, salátát készítettek, valamint kikapcsolódásképpen skót és német táncot tanulhattak meg.

A projekt produktumaként a gyerekek egy tojásfát öltöztettek fel. Tanulóink nagyon élvezetesnek, ötletesnek találták a feladatokat és lelkesen, izgatottan vettek részt a programokon.

A rendezvények megvalósításához szükség volt a rajz, ének, technika, idegen nyelvi szaktanárok, az osztályfőnökök és a napközis tanár nénik segítségére.

A programokat Dr. Bucsánszkyné Kazsuk Enikő, Demeterné Bodnár Judit, Jócsákné Simon Zsuzsa és Juharosné Várhelyi Ildikó tanár nénik szervezték.

Önálló innováció megvalósítása: JÁTÉK HATÁROK NÉLKÜL  -  három hetet meghaladó projekt
projekt letöltése ( pdf )


Wetterfrosch !

Wetterfrosch - Wie ist das Wetter heute?

Készülnek a kellékek a Wetterfrosch című modulhoz. A gyerekek időjárási szimbólumokat, ugráló békákat és hangulatjeleket készítenek. Milyen idő van ma? Milyen idő várható? A pontos időjárásjelentéshez feltétlenül szükség van a békakirályfira és a békakirálynőre.

A modul megvalósítója a 6.d osztály német nyelvi haladó csoportja. Nyelvtanár: Hudák Istvánné


Spielen wir "Játszunk most együtt, amíg csak lehet..."

A reggeli Morgenkreis-t nagyon szeretik a gyerekek. Megbeszéljük milyen esemény történt velük. Milyen "színű" a hangulatuk és miért? A beszélgetést aztán játék is követi, mert játszani jó.
A színes léggömbökkel és labdákkal könnyebben meg lehet tanulni németül az irányokat, a számokat, begyakorolni az elöljárószókat és a felszólító módot.

A modul megvalósítója a 6.d osztály német nyelvi haladó csoportja. Nyelvtanár: Hudák Istvánné


EGÉSZSÉGNEVELÉS - TÉMAHÉT

A témahét megvalósítása:
A résztvevők egy egészséges étel kóstolókkal egybekötött sportprogrammal nyitják a hetet, majd négy napon át megismerkedhetnek különböző kora reggeli testedzési lehetőséggel (séta, kocogás, gimnasztika, úszás, sportjátékok).
A nap folyamán részt vehetnek tartásjavító tornán, kerékpár túrán, túrázhatnak az erdőben, aerobikozhatnak, előadásokon vehetnek részt az egészségmegőrzés, illetve a betegség megelőzés témakörében, zöldség- szobrokat készíthetnek. Mindeközben tesztlapon adnak számot a megszerzett tapasztalataikról, tudásukról.
A 6. napon (a Nebuló alapítvány, illetve minden páratlan évben a Móricz DSE által rendezett Családi Nappal együtt) zárórendezvényt szervezünk, melyen
sportbemutatók, sportfoglalkozások, kézműves foglalkozások, szűrővizsgálatok mellett értékeljük a hét eseményeit.A résztvevők: az iskola minden tanulója, szülők, és pedagógusok

Önálló innováció megvalósítása:   "EGÉSZSÉGHÉT - témahét
témahét letöltése ( pdf )


ERDEI ISKOLA - TÉMAHÉT

A témahét fő céljai:
Egy, a lakóhelytől eltérő helyszín természeti környezetének megismerése.  Természettudományos ismeretszerzés, amely a tanulók aktív, cselekvő tevékenységére, személyes megfigyelésére, tapasztalására épít.  Az élményszerű tanulás révén a kognitív és a szociokulturális képességek fejlesztése.

Időtartama:
*  5 nap az erdei iskolában + 1 nap tanítási órája az iskolában a digitális bemutató létrehozásához.

Résztvevők:
*  5-6. osztályos tanulók

Helyszínek:
*  Erdei iskola - Garbolcon
*  Móricz Zsigmond Általános Iskola, Nyíregyháza

Önálló innováció megvalósítása:   "ERDEI ISKOLA" - témahét
témahét letöltése ( pdf )


JÁTÉK  HATÁROK  NÉLKÜL

Három hetet meghaladó projekt
Minen tanévben sor kerül a rendezvénysorozatra - folyamatosan végezzük az elmúlt években megkezdett programokat.

A projekt témája ez évben: a farsangi népszokások és a téltemetés volt. Iskolánk valamennyi évfolyama négy héten keresztül készült erre a programsorozatra.

Az első héten farsangi álarcokat készítettek rajz és technika órákon tanulóink. Ének órákon farsangi dalokat énekeltek, csevegő órákon farsangi népszokásokról beszélgettek. Angol és német órákon a témához kapcsolódó szövegeket fordítottak a gyerekek és az uniós országok farsangi szokásairól beszélgettek.

A következő hetek magáról az ünnepről szóltak. A farsang jelmezes felvonulással kezdődött, majd az osztályok táncos műsorokkal készültek. Mivel a farsanghoz hozzátartozik az evés-ivás, ezért a program zárásaként "népek konyhája" címmel napközis kavalkádot rendeztünk. Az osztályok az uniós országok jellegzetes ízeit készítették el: olasz pizza, bajor virsli, görög saláta, angol tea. Az azonos évfolyamok osztályai megvendégelték egymást.
A projektzáró napon kiszebábot égettünk, elűzve ezzel a tél szellemét.

Tanulóink nagyon élvezetesnek, ötletesnek találták a feladatokat és lelkesen, izgatottan vettek részt a programokon.
A rendezvények megvalósításához szükség volt a rajz, ének, technika, idegen nyelvi szaktanárok, az osztályfőnökök és a napközis tanár nénik segítségére.

A programok szervezői: Dr. Bucsánszkyné Kazsuk Enikő, Demeterné Bodnár Judit, Jócsákné Simon Zsuzsa és Juharosné Várhelyi Ildikó tanár nénik.